IFK vinst och polisspaning!

Ojojoj vilken dag!

Har städat i massor och pratat i telefon typ halva dagen om allt möjligt. Lite små jobbigt, har varit aningen stressad typ!
Men sen blev det med väldigt kort varsel så att jag och pappa åkte och såg IFK spela fram en najs vinst mot Halmstad! 2-0 blev det då, och ett tråkigt bortdömt offsidemål. Jag tyckte inte riktigt om domarn, han var alldeles för mesig med kort och rätt dålig syn vill jag tillägga. Inte missade jag när Shpetim blev nermosad med huvudet ner i backen i deras straffområde iaf! Jag hade även ett gäng pensionärs-"expertkommentatorer" bakom mig. Dom var ju "trevliga" och så. Kommenterade varenda rörelse spelarna gjorde, dom hade stenkoll! "Nu är det inkast", "Titta, där kommer ju han som blev utvisad förra matchen" var bara två av alla 1000 kommentarer jag och pappa flinade åt!

Efter matchen åkte jag till min moster i tron om att hon m. familj var hemma, men nej då. Så jag blev lite utelåst i 45 minuter, trevligt. La mig och pratade i telefon i deras soffa på altanen!

Men sen när jag skulle åka hem, ja då jävlar, då kommer det fyra biffiga poliser och går förbi, jag stirrar något galet på dom. Sen händer det där som man bara hör i film! "Öppna dörren, det är polisen!" några gånger. Så vilken jävla spaning jag har varit med om! Det har varit massa poliser och civilpoliser som stått bakom träd och smugit runt. Och där står jag och min kusin och stirrar, och jag var skapligt nervös där ett tag. Dom gjorde ju husrannsakan och allt! Jag är nog något extremt nyfiken, har stått i fönstret och glott en hel del också, det har kommit poliser från alla möjliga håll, omöjligt att hålla reda på dom... Och nu sitter jag här, och hem kom jag inte. Var ingen bra idé att åka mitt i allt. Hade varit skönt att sova i sin egen säng inatt men allt blir ju inte som man tänkt sig, så nu blire resesäng. Natti!

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0