Inte varje dag man träffar en konung som denna

HEJHEJHALLÅ BLOGGEN!
Nu har jag riktigt VIKTIGA saker att tala om!

Denna dag som har varit så stört tråkig i skolan, bara chillat och haft ångest för att jag inte har gjort någonting typ. Men så slutar den så himla bra att jag kommer ha superenergi hela helgen förhoppningsvis!

Jag har nämligen uppfyllt en dröm! Jag har varit med om att träffa självaste, skogens KONUNG!
Jag har glömt att nämna det här på bloggen, mycket dumt av mig men iaf, jag är tokig i vilda djur!

Jag och Hedovic åkte, som vanligt hem efter träningen ihop då. Hon brukar inte säga till om ett djur är i närheten för att hon vet att jag får ryck och sitter och hoppar i bilen men idag blev det lite speciali, så att säga. Först såg jag massa rådjur, blev lite smått galen, Hedovic försökte skymma dem, men jag såg dem!
Men sen säger Hedovic när vi åkt en stund: Micka, ser du nåt som jag ser nu? Jag svarar excalterat: Va? Nej. Är det en ÄLG här nånstans!? Och svaret är ÄNTLIGEN JA! Älgar är mitt absoluta favoritdjur, dom är så stööört fräna! Jag ska fånga en älgovic och göra den till min tror jag!
Jag har längtat till denna händelse så många månader och nästan hela år asså. Jag tjatar varenda gång jag åker till och från träningen och sitter och kikar, men dom visar sig ju aldrig. Men idag, ja då var han äntligen dääär! Vi följde efter honom, vi åkte fram och tillbaka, Hedovic sa att jag var bra på att locka honom, så pass att han faktiskt kom typ några meter framför vår bil och hoppade över vägen tillslut! Jag fick ett kort på honom t.o.m! Dock suddigt, men det är bevis på att jag äntligen mött SKOGENS KONUNG! Ska nog tillägga att det var jag som tvingade Hedovic att följa efter älgen, och snäll som hon var gjorde hon det för min skull!
Jag var direkt tvungen att rapportera denna livegrej till min tränare Rontovic, som känner till denna älgomani! Han tyckte jag skulle ta med den här energin till matchen imorgon. Det ska jag nog göra, även om jag inte ska spela!
Jag har även blivit lovad att få följa med Rontovic på älgjakt någon dag. Det ska bli najs, undrar bara hur jag kommer att reagera när älgen kommer i närheten... Det där med att vara tyst är jag inte så bra på.

Jag har faktiskt fått en vilddjurskalender av Rontovic. Btw liksom! Den är fin och hänger på hedersplats i mitt rum!

Fortsättning följer...

ÄNTLIGEN FICK JAG TRÄFFA MIN ÄLGOVIC <3 Bild på den fräääna älgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0