Straffar, fest & Städovicdag i Kuddby!

Halloj där ute i det fina vädret, fast du antagligen sitter vid datorn och läser det här just nu!

Påsklovet har haft en del trevligt att bjuda på än så länge faktiskt!
   I fredags spelade jag match mot Söderköping, var ju inte tänkt att jag skulle spela med mitt "invalido-knä", men jag fick hoppa in och spela sista halvtimmen. Det gick väl helt okej, men ville ju inte gå in i närkamper för mycket, men gjorde det en gång och då fick jag ju självklart en smäll på knät! Men då satt redan ett fullt skadegäng på bänken så det var bara att köra på! Matchen var 0-0 i fulltid, det innebar straffar! Jag fick lägga en straff och blev så sjuukt överlycklig att jag satt den. Lyckorus i hela kroppen! Vi vann med 3-2 på straffar sen! När NT ringde och frågade om målskyttarna så sa min tränare Rontovic "Mikovic" till dom, fast han rättade ju till det till mitt riktiga namn sen, men fränt ändå, haha! Vår målvakt Kickovic räddade ju 2 straffar med, hon var grym i målet! Matchhjälte!
   Efter matchen hade vi härlig stämning i omkl.rummet, firade lite o sådäär! Sen kollade jag och några av mina vicar på herrlaget, det var mysigt najs asså! En fredagkväll med fotboll och härliga vicar liksom!

Lördagen innebar att fira Filippovic i klassen som fyllde 18 år! Träffade även Oskar som då bor granne med Filippovic, sprang emellan. Kuuul! Men det var iaf najs, med god mat och trevlans folk!

Söndagen bjöd på vårstädning i Helgestad (Kuddby)! Jag var uppe med "tuppen" fast typ klockan halv nio, men det var tidigt för en påsklovssöndag! Vi var typ först där ute så första halvtimmen stod man ju typ själv med sin kratta i ett hörn och fick ont i armarna, klen som jag är.. Men sen kom det lite mer folk, typ min krattpartner Marius t.ex.! Då kunde jag äntligen öppna mun och sätta igång mitt snack! Det var ju sjuuukt najs väder så liksom hela grejen med att kratta och bära saker blev ju mycket roligare! Lirade även lite boll och fotade en del där ute! Fotade massa vicar och så fotade jag och Hedovic till ett litet projekt hon håller på med hemma! Efter det åkte vi hem till Hedovic och målade krukor i solen, dom blev finemang!

Måndag och idag (tisdag) har jag jobbat! Städat ytterligareee... Igår träffade jag även lite trevliga tjejer från klassen, najs! Millovic och jag hade för övrigt "vapenvila", vi är ganska sams nu. Känns rätt chill, men det bryter väl ut om några dagar eller om nån vecka kan jag tänka mig...

Tråkiga nyheter som jag fick igår var att jag inte får spela match eller utsättas för närkamper på 4-8 veckor :(
Jag typ tycker att det räcker med skador och allt! Men det är väl bara att ge allt på rehab då, wihoo! Men skönt att veta vad det är iaf. Inre ligamentet i knät.. Tur att det inte var allvarligt också!

Nu drar jag iväg på lite najs träning iaf! Ute på gräs idag! Det var länge sen <3

Fortsättning följer...



Jag, Marius & Cissovic! Jag och min krattpartner Marius!  Rontovic vår käre tränare krigar med Marius! Mitt kära vicgäng!  Cissovic, jag, Rontovic och Marius! Jag och Hedovic!
Vår finfina present till henne råå! Filippa provar sin present! Jag och min friend Oshii, typ vår grej att göra så där med fingrarna! :D Haha partypoopern själv på bilderna ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0